
Автолітографія

Літографія

Кольорова автолітографія

Папір, олівець

Літографія

Папір, пастель

Папір, туш

Кольорова автолітографія
У рубриці «Художники лютого» Пархомівський художній музей ім. П.Ф.Луньова знайомить сьогодні із творчістю відомого художника-анімаліста ХХ ст. Всеволода Григоровича Аверіна.
Народився майбутній художник 20 лютого 1889 р. в с.Чепіль Зміївського повіту (нині Балаклійський район Харківської обл.) в родині дрібного поміщика. Мав старшого брата Віктора, який в подальшому став відомим зоологом.
У 1914 р. В.Аверін закінчив Харківське художнє училище, де навчався у колишніх учнів І.Ю.Рєпіна – О.Любимова та М.Федорова, а також у М.Пестрикова. У Харкові відвідував студії Е.Штейнберга та К.Киша. Був членом об’єднання «Мистецький цех» (1918 – 1919), членом Асоціації художників Червоної України (1926 – 1927), членом Спілки художників України (з 1938 р.). 1919 р. отримав першу премію на конкурсі за рисунок видавничої марки для харківського книжкового видавництва «Наша мысль».
З 1927 р. Всеволод Григорович стає учасником обласних, у 1930 р. – республіканських, всесоюзних і зарубіжних виставок.
Він був майстром реалістичного напряму у живописі, одним із кращих українських художників-анімалістів 1-ї пол. ХХ ст., який використовував у своїй творчості методи авангарду. Працював і у галузі книжкової та станкової графіки як анімаліст, переважно в техніці літографії, а також у жанрах портрета та пейзажу. Створив багато анатомічних малюнків. У станковій графіці митець цікавився типовими рисами тварин і можливостями графічної техніки, окремі естампи створені ним і на історичну тематику.
Аверін В.Г. є автором ілюстрацій до «Атласу анатомії людини» академіка В.П.Воробйова (т. 1-5, 1938 – 1942 рр.), роману М.Твена «Янкі з Коннектикуту при дворі короля Артура» (1926), оповідань І.Франка (1937), Л.Квітко (1936 – 1939) та ін., народних казок («Колобок», «Ріпка» 1936). Він оформив десятки дитячих книг, що відрізняються вишуканістю малюнків і гармонійністю книжкового дизайну.
Помер 3 вересня 1946 р. у Харкові.
Загалом спадщина митця в цілому налічує близько 300 обкладинок, 3000 ілюстрацій, 90 плакатів.
Анімалістична тема стала головною у творчості художника. Вона близька йому як невтомному мандрівникові, закоханому у природу. У цьому дописі представлено світлини творів Всеволода Аверіна, які зберігаються у фондах нашого музею. Це – малюнки, начерки, а також закінчені станкові роботи, що виконані у техніці літографії, автолітографії, акварелі, туші тощо. Малюнки і начерки цікаві моментом пошуків автором кращого ракурсу тварин в процесі праці над композиціями, вони передають свіжість відчуттів, сприйняття побаченого.
Роздивляючись роботи В.Аверіна усвідомлюєш, наскільки тонко він розумів природу звірів, їхні повадки, впізнавав характери, знав анатомію тварин. Тому його твори правдиві, відверті та привабливі.