У рубриці «Художники червня» сьогодні згадуємо про життя і творчість відомого харківського художника, який залишив яскравий слід в образотворчому мистецтві України – ШИГИМАГИ ПЕТРА АНТОНОВИЧА (1917 – 1999).
Народився майбутній митець 10 липня 1917 р. на Харківщині у м. Богодухів. Його першим вчителем малювання став Вакуленко Степан Кузьмич, який і посприяв розвиненню у юному даруванні любові до прекрасного і бажання творити.
Згодом уся родина переїздить до Харкова, де юнак був змушений деякий час працювати на будівництві. Проте впертість та тяга до навчання допомогли здійснитися заповітній мрії. 1932 р. Петро успішно склав іспити і вступив до Харківського художнього училища, де став учнем відомого художника Олексія Кокеля (1880 – 1956).
Проте найбільший вплив на формування творчого світогляду Петра справив визначний український митець Микола Бурачек (1871 – 1942). Саме він навчив не просто бачити, а розуміти природу, відчувати її настрій, мислити її образами. Перші роботи молодого художника починають привертати увагу. За успіхи у навчанні молодого автора було переведено на 1-й курс художнього інституту.
Навчання перервала Друга світова війна, і Петро Антонович потрапляє на фронт. Повернувшись з війни у званні старшого лейтенанта запасу (був нагороджений орденом Вітчизняної війни 2 ступеня), почав ґрунтовно вивчати особливості театрально-декоративного мистецтва у своєму інституті. 1948 року він успішно захистив диплом і отримав звання художника театрально-декораційного живопису. А.Шигимага активно працює, оформлює вистави, розпочав свою викладацьку діяльність у Харківському художньому училищі, де за понад 50 років роботи виховав багато талановитих митців. З 1949 року почалася і його виставкова діяльність.
Але невдовзі пейзаж стає провідним у творчості художника. У 1950-х рр. він залишає театр і працює насамперед як живописець, а також займається графікою. Пише переважно краєвиди Харківщини, Сумщини та Полтавщини. У 1950 р. стає членом Спілки художників. У роботах майстра цього періоду природа трактується в лірико-романтичному ключі. Петро Антонович шукає і використовує всі можливості художньої передачі того чи іншого краєвиду, цей аспект його цікавить значно більше, ніж точна копія натури.
У 1956 р. П.Шигимага написав і роботу «На городі. Вечір», яка зберігається у фондах Пархомівського художнього музею ім. П.Ф.Луньова. Більшу частину полотна тут займає зображення плантації капусти, на якій працюють селянки. Автор дбайливо і ніжно виписує сільський краєвид під час заходу сонця.
У 1960-х рр. майстер пензля почав писати сміливіше, владніше розпоряджатися баченим. Але й надалі щиро оспівує красу України та її безкраїх ланів у своїх полотнах. Таким є і ще один художній твір митця із колекції нашого музею – «Соняшники».
Петро Антонович Шигимага знайшов свій власний почерк, свій стиль у рамках реалістичного живопису і став знаною особистістю серед майстрів українського мистецтва ХХ ст. Кожен його твір містить у собі частинку особливої емоційної аури добросердя, що було характерною рисою його особистості та його творчості.